FCA łączy się z PSA
Agencja Reuters poinformowała, że zarządy Fiat Chrysler Automobiles i Peugeot Société Anonyme doszły do wstępnego porozumienia w kwestii połączenia.
Informacje te potwierdziły już także oficjalne komunikaty obu koncernów. Połączone siły włosko-amerykańskiej i francuskiej grupy zapewnią jej prawdopodobnie 4 miejsce na świecie pod względem liczby wyprodukowanych samochodów. W sumie po połączeniu nowopowstała firma będzie miała w swojej ofercie auta sygnowane markami Fiat, Chrysler, Jeep, Peugeot, Citroen, Opel oraz DS i będzie sprzedawała koło 8 mln samochodów rocznie.
Szczegóły dotyczące połączenia obu koncernów będą dopracowywane w kolejnych miesiącach, ale firmy zakładają, że już za 4 lata uzyskają 80% synergii działań. Obecnie wiadomo, że prezesem nowego tworu zostanie Carlos Tavares (obecnie prezes PSA), a prezes FCA – John Elkann zostanie przewodniczącym rady nadzorczej.
Co może to oznaczać dla Juventusu? Być może większe pieniądze z nowej umowy sponsorskiej z Jeepem, która według niedawnego komunikatu klubu jest obecnie negocjowana i najprawdopodobniej wejdzie w życie za dwa lata.
Źródło: reuters.com
Jeśli prezesem połączonego koncernu ma zostać obecny prezes PSA to może dobrze, bo polityka modelowa FCA jest, przynajmniej moim zdaniem, kontrowersyjna. PSA za to ma niezbyt udaną próbę wepchnięcia się do rynku premium (DS).
Powstanie czwarty co do wielkości koncern motoryzacyjny na świecie. Oby ten gigant zaczął sobie lepiej radzić.
Ktoś orientuje się, czy PSA sponsoruje jakiś klub piłkarski? Jestem ciekaw, jakby to wyglądało w kontekście relacji między nim a Juve oraz jeśli chodzi o wydatki na więcej klubów ponoszone już ze wspólnej kasy PSA/FCA.
Opel kiedyś miał umowę z Borussią Dortmund, ale to chyba przed przejęciem przez PSA. Teraz to nie wiem.
Nie ważne czy ma z kim innym – ważne by ten ktoś nie był potężniejszy niż My – a na to się nie zanosi. Mnie jednak takie konsolidacje nie cieszą zbytnio – zawsze to wtedy są redukcje etatów, które się dublują w dwóch strukturach, następuje pewnie weryfikacja projektów w które grupa jest zaangażowana i odrzucenie pozostałych. Tak jak mówię, nas ratować może to, że nie porzuca się od tak takiego klubu no chyba, że ma się inny większy, ale nie sądzę by taki był.
Mamy lub za chwilę będziemy mieć kontrakt z Jeepem do 2022. Tu dużo czasu. Jeśli do tego czasu wygramy LM, to może będziemy mogli podpisać jeszcze wyższy kontrakt z kimś innym. To się okaże. Poza tym udziałowcem Juventusu nie jest FCA, tylko Exxor. Wiecej kasy dla Exxora = lepsza sytuacja Juventusu.
Więcej kasy dla Exora, owszem, będzie, ale wydatków też będzie więcej. Zapewne mają to dobrze policzone i poprzez fuzje zostaną wygenerowane kolejne miliony dochodu. Ale kto powiedział, że Exor i właściciel PSA będą chcieli te kolejne miliony przeznaczyć na rzecz Juventusu?
Nic nie wskazuje na to, żeby rodzina Agnellich/Elkannów miała rezygnować ze wspierania Juventusu. Dla nich to wielopokoleniowa rodzinna tradycja.
Owszem, tak jest, ale w poprzednim komentarzu napisałeś, że „Wiecej kasy dla Exxora = lepsza sytuacja Juventusu”. Moim zdaniem taka relacja nie jest osobista. Równie dobrze może być: Więcej kasy dla Exora = taka sama sytuacja Juventusu jak dotąd.
To jest gdybanie z Twojej strony. Ja staram się pisać o faktach, bo jeśli brać pod uwagę obecne zainteresowanie rodziny Agnellich/Elkann Juventusem i chęć inwestowania w klub, to nie widzę takiego zagrożenia, żeby finansowanie miało się zmniejszyć. Jeżeli oceniać ostatnie działania zarządu Juventusu, to nie widzę też, aby obecny stan rzeczy w pełni satysfakcjonował udziałowców. Zdecydowanie chcą zwiększać przychody. Są także sygnały, że finansowanie ze strony właściciela się zwiększy, o czym świadczą informacje na temat nowej, znacznie korzystniejszej finansowo umowy z Jeepem.