Inne

maciejovsky | 13 kwietnia 2021

Forbes: Najbardziej wartościowe umowy sponsorskie

Oprócz rankingu najbardziej wartościowych klubów na świecie Forbes opublikował także zestawienie najdroższych umów sponsorskich gwarantujących obecność logo firmy na koszulkach.

Z włoskich klubów jedynie Juventus znalazł się w klasyfikacji. W grudniu 2020 roku Stara Dama podpisała z Jeepem umowę opiewającą na 53,1 mln dolarów rocznie, obowiązującą do 2023 roku. Dzięki temu w rankingu Forbesa zajmuje ósme miejsce.

Ranking najdroższych umów sponsorskich:

  1. Real Madryt – Emirates – 82,5 mln dolarów, wygasa w 2022 r.
  2. Manchester United – TeamViewer – 64,9 mln dolarów, wygasa w 2026 r.
  3. Barcelona – Rakuten – 64,8 mln dolarów, wygasa w 2022 r.
  4. PSG – Accor – 57 mln dolarów, wygasa w 2022 r.
  5. Arsenal – Emirates – 56 milionów dolarów, wygasa w 2024 r.
  6. Liverpool – Standard Chartered – 55,3 mln dolarów, wygasa w 2023 r.
  7. Chelsea – Three – 55,2 mln dolarów, wygasa w 2024 r.
  8. Juventus – Jeep – 53,1 mln dolarów, wygasa w 2023 r.
  9. Tottenham – AIA – 50 mln dolarów, wygasa w 2027 r.
  10. Bayern Monachium – Deutsche Telekom – 35,4 mln dolarów, wygasa w 2023 r.

 

Źródło: football-italia.net

Subscribe
Powiadom o
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
anavrin_
3 lat temu

Pomimo tego mamy problemy finansowe. Zarząd będzie musiał się zastanowić, jak je rozwiązać, bo trudno spodziewać się, że Elkan dołoży jeszcze więcej (zresztą, wspomniał o tym między wierszami, co zostało ujęte w jednym z newsów tutaj).

Gryfel
Admin
3 lat temu

To że jesteśmy dopiero na 8 miejscu, świadczy o tym, że wcale Jeep nie dokłada do interesu i nie jest to filantropijne dofinansowywanie klubu, ale adekwatna do rynku umowa sponsorska.

dimebag11
3 lat temu
Reply to  Gryfel

Dysproporcje pomiędzy będącym na 4 miejscu tego zestawienia PSG, a zajmującym 8 pozycję Juventusem są znikome. Wiadomo, że jeśli przemnożymy 4 mln $ przez np. 3-4 lata trwania umowy sponsorskiej to różnica robi się już widoczna, bo to 12-16 baniek. Niemniej zaskoczyło mnie to, że tak niewiele dzieli nas od Liverpoolu oraz to, że zarówno nas jak i The Reds wyprzedził Arsenal.

andi
3 lat temu
Reply to  Gryfel

Czy adekwatna do rynku, to parząc na wkład głównych sponsorów czołowych drużyn angielskich, jest to dosyć ryzykowne stwierdzenie. Liga angielska to produkt globalny, z klasowymi piłkarzami, trenerami, infrastrukturą, widowiskowymi spotkaniami i wielką oglądalnością. Dlatego prawa telewizyjne tam tyle kosztują. Im większa popularność, tym oczywiście więcej można wyciągnąć od sponsora. Real czy Barcelona przez ostatnie lata były na samym topie, gdzie grały największe gwiazdy. Przez lata El Clasico miało największą oglądalność, dlatego wartość ich umów nie może zaskakiwać.

Najnowsze artykuły:
Przejdź do paska narzędzi