Juventus największym brandem we Włoszech
Juventus został największym włoskim brandem na Instagramie.
Stara Dama wyprzedziła pod względem liczby obserwujących profil marki Gucci, co oznacza, że została liderem we Włoszech.
TOP5 we Włoszech:
1. Juventus – 40.5 mln
2. Gucci – 40.3 mln
3. Lamborghini – 26.9 mln
4. Dolce & Gabbana – 23.9 mln
5. Prada – 23.6 mln
Co zwraca uwagę, przed transferem Cristiano Ronaldo liczba obserwujących profil Juventusu oscylowała w granicach 9 mln. Tym samym Bianconeri w niecałe 2 lata ponadczterokrotnie powiększyli bazę fanów na Instagramie.
To namacalny dowód tzw. „efektu Ronaldo”, który jest światowym w liderem tego rankingu, posiadając 227 mln obserwujących.
Źródło: juventus.com / instagram
A ktoś tu pisał, że zakup Ronaldo był nietrafiony. Według mnie jednak wniósł dużo nie tylko pod względem marketingowym, ale i sportowym.
Tak działa efekt Ronaldo.
Skąd wiesz, że nie Ramseya? 😀
Nie wiem, ale i tak w pierwszej chwili myślałem, że Khediry.☺️
I tak samo efekt ten zakończy się wraz z odejściem Portugalczyka. Przypuszczam, że zdecydowana większość jego obserwujących ot tak dodała Juventus licząc na więcej treści o Ronaldo.
Zapewne część obserwujących przyszła też wraz z ogólnym rozwojem klubu i w efekcie działań marketingowych, czy nawet handlowych, co byłoby bardzo korzystne. Kluczowe będzie na ile ten wzrost popularności będzie trwały i samopodtrzymujący się. No i, rzecz jasna, jak się to przełoży na korzyści finansowe dla klubu. Te popularność trzeba bowiem spieniężyć i liczę tutaj na prezydenta (choć niech już nie szaleje z kolejnym logo itp.).
Ludzie przyszli za Ronaldo, przyszli za dobrymi wynikami. Spieniężenie tego nie jest wcale takie trudne. Przychodzi do Ciebie sponsor i mówi – daję 10 milinów za jakieś tam partnerstwo i reklamę u Ciebie w socialach. Ty mówisz – 10 milinów to mogłeś dawać jak miałem 10 milionów na Insta – teraz to chce 40 milinów bo mam dużo lepsze zasięgi.
Nie wspominając o sprzedaży własnej, biletach i w zasadzie wszystkim.