Oficjalnie: Nowa umowa z Juventusu z Jeep’em!
Juventus ogłosił przedłużenie umowy sponsorskiej z Jeepem na kolejne trzy sezony, wartej 45 mln euro rocznie plus bonusy.
Zarówno Juventus, jak i FCA, które posiada markę Jeepa, są własnością rodzinnego holdingu Agnelli-Elkann – Exor.
Zgodnie z komunikatem na stronie klubu:
Juventus Football Club S.p.A. („Juventus”) informuje, że zawarł porozumienie z FCA Italy S.p.A. („FCA”) w sprawie odnowienia sponsoringu na koszulkach meczowych na kolejne sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24.
Porozumienie to wynika z wzajemnego zadowolenia z udanego partnerstwa, które towarzyszy Juventusowi i Jeepowi od sezonu 2012/2013.
Porozumienie przewiduje opłatę podstawową w wysokości 45 mln euro za każdy sezon sportowy oraz zawiera wynagrodzenie zmienne oparte na wynikach sportowych.
Jak pisze dzisiaj Tuttosport, meczowy zestaw Juventusu jest teraz wart ponad 108 milionów euro, na co składa się 51 mln (+ bonusy) od Adidasa, 45 mln (+ bonusy) od Jeepa i około 12 mln, która wpłaca rocznie Cygames.

Zwiększone wynagrodzenie od Jeepa, które wynosiło ostatnio 42 mln euro rocznie (informacje o poprzednich zmianach w umowie znajdziecie TUTAJ), to nie tylko zasługa Cristiano Ronaldo – pisze turyński dziennik – lecz jest wynikiem ogólnego rozwoju klubu i poprawy wizerunku Juventusu, który staje się coraz bardziej nowoczesny i globalny.
Gazeta zwraca uwagę także na osobę Westona McKenniego, którego sprowadzenie do drużyny to nie wyłącznie „mały szczegół” dla Jeepa. Nie od dziś wiadomo, że jednym z głównym rynków zbytu marki Jeep są Stany Zjednoczone.
Źródło: juventus.com/twitter
I fajnie. Wiadomo, że Jeep płaci trochę więcej przez to, że chce wspomóc Juve – a to możliwe w drodze właśnie sponsorki na koszulkach. Ale kwoty od Adidasa i Cygames też są przyzwoite.
Brawo 👏